Modellkedés | Történetem, szépségverseny, modellügynökségek, portfólió, jó tanácsok |

0:56:00

Sziasztok!

Ma egy olyan bejegyzést olvashattok el, amit már nagyon régóta elszerettem volna mesélni Nektek, hiszen nagyon sokat is kérdeztek róla-szinte minden interjúban megfordul a modellkedéssel egy-egy kérdés és személyesen vagy privátban is nagyon sokan érdeklődtök, így gondoltam, hogy írok ma erről Nektek. 

Mivel a személyes történetemre is sokan kíváncsiak vagytok,úgy gondolom hogy azt is elmesélem, hátha valakit az is inspirál hogy belevágjon a modellkedésbe. Engem például mindig is motivált, ha valaki a modellkedésről beszélt Nekem, remélem Ti olvasók között is lesz ilyen emberke! :)



Nos akkor kezdjük a legelejéről!


2006 januárjában úgy kezdődött, hogy egy modellügynökség felkeresett, azzal az indokkal hogy tetszem Nekik, menjek hozzájuk modellkedni. Őszintén szólva számomra nagyon furcsa volt, hogy csak így Rám találtak és így elhívtak egy beszélgetésre az Anyukámmal együtt. Mindenesetre nagyon boldog voltam örültem, hogy egy ilyen lehetőség tárult elém. Emlékszem Anyukámmal megbeszéltük a találkozó előtt, hogy ne éljem bele magam nagyon, mert nem tudjuk milyen lesz ez az egész, természetesen féltett, ami teljesen érthető szerintem. De ha arra emlékszem, hogy mennyire izgatott voltam a találkozó előtti éjszakán akkor még most is elmosolyodok. Fel s alá járkáltam a szobába, izgulva a következő napon.
 Másnap természetesen még jobban izgultam, annak ellenére, hogy megígértem Anyunak hogy nem élem bele magam, akkor már mindegy volt. Elmentünk a találkozóra, egy nagyon rendes Hölgy fogadott Minket. Elmondott mindent, hogy akkor abban a pillanatban egy cseresznye fesztiválra szeretett volna invitálni, ahova se portfólió nem kell se semmi. Kicsit érdekes volt már így alapból, de amikor a feltételekhez értünk az már kicsit rázósabb volt. Nem volt semmi tapasztalatunk Anyummal, nem tudtunk semmi olyan fontos dolgokat a modellkedésről, mint most és ez sajnos elengedhetetlen. Nyilván azzal tisztában voltunk ha szerződést írunk akkor alaposan átolvasva írjuk alá, de egyébként semmi mást. Nos, ahhoz, hogy szerepelhessek volna a cseresznye fesztiválon fizetni kellett volna az ügynökségnek és mivel nem kevés összegről volt szó, amit sajnos nem tudtunk kifizetni, ezért szinte gyorsan véget ért a beszélgetés.
Mondanom sem kell milyen csalódott voltam, mindössze 10 évesen. Kerestem a hibát, hogy miért van ez így és miért nem mehettem. Természetesen megértettem én a pénz helyzetet, de azért ne felejtsük el egy gyermek fejjel minden más!


Szépségversenyek! 

Ezután a történet után, határoztam el magam, 2008-ban hogy születésnapomra azt kérem, hogy nevezzenek be egy szépségversenyre. Szolnokon minden évben megrendezik a Gulyásfesztivál Szépe Szépségversenyt és nagy álmom volt, hogy egyszer én is ott legyek a kifutón.
A születésnapomon nagy örömmel mondta Anyukám, hogy sikerült benevezni a versenyre és hát én nagyon de nagyon boldog voltam.
Mikor eljött a verseny napja nagyon izgatott voltam, mint szerintem minden versenyző. Mindaddig amíg fel nem mentem a színpadra, addig hihetetlenül izgultam, de mikor ott voltam fent, valahogy önbizalmat nyertem, kihúztam magam és egyszerűen csak boldog voltam, hogy teljesül egy álmom. Semmi izgulás, semmi pánik nem öntött el, éltem a pillanatnak. A természetesség volt jelen és nem is kellett ennél több. Szerintem ez vitt előre és az hogy nem játszottam meg magam, nem akaratosan történt a dolog, nem Anyukám unszolására mentem, hanem tényleg csak saját magam miatt.
Aznap 2008-ban a születésnapomon közeli napon a harmadik helyezetet értem el, aminek hihetetlenül örültem! Ezzel együtt megnyertem egy modell tanfolyamot, amit nagy örömmel végeztem el. 6 hónapos volt a tanfolyam, minden szombaton jártam és mellette tanultam a rendes iskolában is, nem mondom hogy könnyű volt, de látszik, hogy meg lehet csinálni ha valaki igazán akarja. Jó eredménnyel tudtam elvégezni a tanfolyamot, ami nagyon sokat segített Nekem a továbbiakban...

Ezután a következő évben is szintén jelentkeztem a Szolnoki Gulyásfesztivál Szépségversenyére, ahol jó eredményt értem el, második lettem. Hatalmas löketett adott ez Nekem. Nagyon sok önbizalmat adott, hiszen általános iskolában alapból is kicsit más személyiségű voltam.

Modellügynökségek

Nekem nagyon sok időbe telt amíg megtaláltam azt a modellügynökséget, aki igazán jó számomra. Nagyon sok ügynökséghez beadtam a jelentkezésemet és volt ahonnét korrekt visszajelzést kaptam és volt olyan is, hogy válaszolni se méltattak. Nem szerettem volna elkapkodni, főleg hogy voltak már ismereteim is az ügynökségekkel kapcsolatban. Úgy voltam vele inkább legyen később, mint hogy egy olyan céggel dolgozzak együtt, akik nem látják reálisan a dolgokat...(Mert sajnos vannak ilyenek is) Végül Budapesten a Netcasting Modellügynökségnél találtam meg a helyem és ott készítettem el életem első portfólióját is. Erről még lesz szó lejjebb!


Nos ennyi lenne az én személyes történetem, remélem ez is érdekel Titeket, próbáltam mindent belefogalmazni, ami velem történt. 


Ki alkalmas modellnek? 

Nagyon sokan kérdezik Tőlem ezt és mindig ugyan az a válaszom. Szinte kiszámíthatatlan, hogy egy modellügynökségnek kire és mire van szüksége. Nagyon sok mindentől függ, például milyen munkához keresnek embert. Szerintem az egyik legfontosabb dolog, hogy legyen egyfajta pozitív kisugárzásod és karizmatikus arcod. Ez a kettő dolog, ami szerintem elengedhetetlen, ahhoz hogy valaki modell legyen. 

Portfólió!

Nagyon fontos egy jó portfólió, hiszen erre figyelnek fel a Modellügynökségek a legjobban. Ha interneten adod be a jelentkezésedet, ezen áll vagy bukik a dolog, az csak egy plusz dolog, ha a bemutatkozó rész nagyon pozitív és jó referenciákkal rendelkezel.
Általában ilyenkor érdemes annál a Modellügynökségnél csináltatni a portfóliót, akinél majd dolgozol is.
Nyilván mindenki anyagi háttere fogja megmondani, hogy milyen árkategóriában készíti el a képeket, de erre is fontos figyelni!


Mire kell figyelni? Fontos dolgok!

Nagyon fontos, hogy vannak olyan dolgok amiket jó ha tudunk, mielőtt belevágunk ebbe az egészbe. 
  1. A modellkedés nem olcsó dolog: Ezt bátran ki merem jelenteni, hiszen ahogy említettem pontosan ezért fulladt kudarcba az első lépésem. Nagyon figyelni kell, ki mennyi pénzt kér el és semmiképpen se túlozzunk! 
  2. A portfólió elkészítéséért ne fizess óriási összegeket, hiszen tapasztalatból mondom egy olcsóbb árkategóriában is olyan képek készülnek mint egy drágább kategóriában.
  3. Mindig figyelj, hogy milyen modellügynökséget választasz ki, hiszen Ők nézik majd a Te érdekedet ezért is nagyon fontos, na meg persze Ők adják a munkát Neked.
  4. Mindig legyen veled egy felnőtt, aki támogat, akár egy megbeszélésen is. Alapól 18 éves korodig kötelező a felnőtt jelenléte, vagy beleegyezése, aláírása, de én még mindig azt mondom, hogy jó ha van Melletted egy idősebb, aki ha kell megtud védeni, kiáll Melletted még akkor is ha már nagykorú vagy!
  5. Mindig olvasd el végig a szerződést és csak akkor írd alá, ha tényleg megvagy elégedve a leírtakkal!
  6. Ne vállalj el olyan munkákat amiket nem szeretnél!
    Szerintem az is egy fontos dolog, hogy legyen egy jó fotósod, hiszen az mindig jól jön. 
  7. Mindig tüntesd fel a referenciáidat, sokat jelent!


Remélem tetszett Nektek ez a bejegyzés és tudtatok belőle tanácsokat meríteni. Ha bármi kérdésetek lenne szívesen válaszolok Rá itt is és a személyes Facebook oldalamon is privátban! 
Köszönöm, hogy itt voltatok és olvastatok!

Szeretettel
Reni💗

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook