Amit én keresek egy cikkben | Blogoljunk

0:37:00


Szerettem volna készíteni már régen egy olyan cikket amiben azt fejtem ki bővebben, hogy én mit nézek egy blog oldalon és hogy nekem mi a fontos egy blog oldalon. Sokan kérdezitek, hogy milyen lenne egy ideális blog oldal, hogy vajon jó-e a design, jó-e ez a szövegméret stb..ezért gondoltam ma összeszedek pár olyan pontot, amit én mindenképpen elvárok egy oldaltól ahhoz, hogy legközelebb is visszalátogassak az oldalra.  


Megfelelő tartalom: 

Számomra ez a legfontosabb, hiszen hiába a többi pont ha a tartalom nem fog meg és nem élvezem a cikket, Nagy valószínűséggel így később már nem látogatok vissza. Fontos, hogy a megfelelő tartalmat úgy tudjuk előállítani, ha megdolgozunk egy-egy cikkel. Senki se várja, hogy majd úgy fog jó tartalmat írni, hogy nem készül fel rá. Tervezzünk előre, hiszen ez sokban tud segíteni. Legyen egy konkrét téma amiről majd írni szeretnénk és bizony az sem ciki ha megírjuk előre a cikket, velem is volt már többször ilyen és bizony, hogy van olyan amikor az jobban sikerül, hiszen egyszer megírjuk a cikket, aztán jön az, hogy begépeljük a gépbe és bizony akkor már sokkal jobban jönnek a szavak. Szóval ha valakinél számomra megfelelő tartalmú cikket találok azt biztosan rendszeresen olvasni fogom. 


Saját kép:

Nagyon de nagyon bosszantó tud számomra az lenni, ha egy oldalon nem saját képeket látok. Persze szeretném leszögezni, hogy van akinek nincs lehetősége képeket készíteni az oldalához ezt meg is tudom érteni, de sajnos elég sok oldalnál látom azt, hogy letöltik internetről a képet, olyan címszóval hogy " jó lesz az" más képét felhasználva és ráadásul még forrás megjelölés sincs a képen. Tudom milyen sok munka van egy kép elkészítésével plusz szerkesztésével és bizony attól mert Pinterestre felteszik a képet az nem azt jelenti, hogy bárki szabadon felhasználhatja.  Talán ezért is zavar ennyire a dolog.. Nagyon ritkán de nálam is előfordul, hogy használok internetes képeket, de akkor minden képnél ott van bizony a forrás megjelölés, ami szerintem egy minimum ha már más képét használjuk fel. 



Design: 


A tartalom és a képek mellett fontosnak tartottam megemlíteni a design-t is, hiszen számomra ez is nagyon fontos. Én személy szerint nem szeretem a nagyon túlvitt design-kat, hiszen teljesen elviszi az oldalt egy más irányba, sokkal inkább a letisztult oldalak híve vagyok a "néha kevesebb több" elvet követve. 


Formalitás:

Ha már a desing-t megemlítettem, akkor nem hagyhatom ki a formalitás sem, ami nálam abban jelenik meg, hogy a szépen kidolgozott design mellett én bizony elvárom, hogy szépen ki legyenek emelve a dolgok, könnyen megtaláljam a főbb dolgokat. A képeket úgy ossza el a blogger, hogy az a tartalom rovására ne menjen, hiszen sokszor egy nagyobb méretű kép elvonja a figyelmet a tartalomról, ami nem biztos, hogy minden esetben jó. 


Hozzászólások:

Nem tudom Ti hogy vagytok Vele de én sokszor úgy vagyok, hogy megnézem egy-egy bloggernek az oldalán a hozzászólásokat is, hiszen szerintem ez egy nagyon fontos pont. A blogger az oldalán kívül csak a hozzászólásokban tudja lekommunikálni a dolgokat. Számomra nagyon visszataszító tud lenni az ha egy blogger nem hajlandó válaszolni az olvasója által írt kommentre. Legyen annyi a bloggerben, ha már megírta a cikket, hogy a hozzátartozó komment szekciót is fenntartja és válaszol ha éppen úgy adódik. Ha pedig ez túl sokáig tart vagy van aki nem akar válaszolni akkor az inkább kapcsolja ki a hozzászólás funkciót.  


Hitelesség:

Bumm!  A végére hagytam a csattanót, méghozzá a hitelesség jegyében. Ez egy olyan pont, ami szerintem mindenkinek fontos ( vagyis remélem). Enélkül felesleges blogot írni főleg ha valaki olyan oldalt vezet ahol tanácsokat ad vagy valamit véleményez. Nem szeretném hosszúra húzni, szerintem átjött a lényeg. 


Nagyon szépen köszönöm, hogy ma is itt voltatok Velem és olvastatok! Ti mivel bővítenétek a listát? Találkozunk legközelebb is, addig is puszi! 


Szeretettel
Reni

You Might Also Like

4 megjegyzés

  1. Szuper cikk lett Reni!
    A hozzaszolasok ponthoz annyit irok, hogy sajnos nalam neha nem mukodik a valaszadasi lehetoseg mivel a gmail accountban nem engedelyezi a kommentelo. Eszmeletlenul duhit, valami mast kell kitalalnom. Nem minden esetben a blogger flegma :((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)
      Oh értem, viszont nálad ennek ellenére is látok válaszokat, mert Te nyilván szeretnél is válaszolni rá, na ez a nem mindegy! :) Elhiszem, egyébként engem is dühítene, remélem tudsz valami megoldást találni rá. <3

      Törlés
  2. Szuper bejegyzés lett, minden szóval teljesen egyetértek. Viszont a saját képeknél annyit fűznék hozzá, hogy vannak olyan bejegyzések, amiknél nem lehet saját képet használni. Nekem is van jó néhány bejegyzés (pl anti-kívánságlistás poszt, vagy az adventi kalendáriumos), ahol nem megoldható, hogy saját képet használjak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze ez érthető is, de én például olyan cikkekre gondolok akik a kedvences posztokba olyan képet tesznek ami netről van, pedig ezeknek a cikkeknek pont az a lényege, hogy kedvenc, tehát sokat használt erre betesznek netes képet..
      Tudnék még jó pár ilyet mondani de persze nem azokra a cikkekre gondolok ahol alapból nem lehet megoldani a kép kérdést.

      Törlés

Like us on Facebook