Mire figyeljünk fotózáskor? | 10 tipp fotózáshoz, ahogy én csinálom

0:43:00


Nagyon sokan kérdeztetek már arról, hogy hogyan is készülnek a képeim a blogra ezért is szeretnék ma írni Nektek egy összegző cikket, amiben ezt meg is osztom Veletek, illetve több hasznos információt, tippet elleshettek Tőlem, ami garantálja a jó képeket. 

Szerintem egy blogon a legfontosabb a vizuális elemek megléte, hiszen első sorban ez fogja meg az olvasót, valamit a design és a cikk címe, de erről majd később írok egy másik cikkben.

 Őszinte leszek, eleinte nem tartottam annyira fontosnak, hogy minőségi szép képek jelenjenek meg a blogon, sokszor volt, hogy letöltöttem valamit a netről és azt tettem bele a cikkbe, de ahogy telt az idő és én is egyre jobban belecsöppentem a blogos világba és láttam azt, hogy a többi blogger mennyivel profibb képeket csinál a blogjára, akkor megfordult a fejembe, hogy ezen változtatni kellene és akkor szépen lassan forgattam a fejemben, hogy ezt hogyan lehetne megvalósítani. Tudtam, hogy valami változást kell hogy hozzak a képek terén, hiszen Nektek is és számomra is sokkal élvezetesebb a cikkek olvasása és írása. Jobb egy olyan cikket visszanézni amiben tudod, hogy nem csak a tartalmat szerkesztetted Te, hanem az egész összképért Te vagy a felelős, szerintem ez sokat dob egy blog összképén. 



Ahogy telt az idő valóban rájöttem arra, hogy nem csak a tartalom a lényeg, hanem a vizualitás, azaz a képek is fontos szerepet játszanak egy blog kinézetében. Én személy szerint külföldi bloggereknél kezdtem el  ezt észrevenni, hogy sokkal szívesebben olvastam egy olyan cikket, amiben rendben volt a tartalom-kép harmónia, mintha csak egy szöveg lett volna egymaga, vagy akár egy netről letöltött kép. 

Szerintem ha ezek a tényezők rendben vannak, akkor egy olyan blog felületet tudunk létrehozni, ami kedvező mind az olvasó mind az író számára. 

Nem tudom a többi blogger hogy van vele, de én azt vettem észre magamon, hogy nem tudok mindig ugyan olyan minőségű képeket készíteni, ehhez szerintem egyfajta hangulat kell, legalábbis nekem igen. Nagyon sokszor volt már olyan, hogy összegyűjtöttem a dolgokat, amik kellenek majd a fotózáshoz és aztán egy kép se sikerült úgy ahogy azt én akartam, ezek be se kerültek a cikkekbe természetesen. Volt olyan is, hogy ezt csak másnap vettem észre és kezdhettem elölről, tehát elég sok munka van benne. 

Azt hinné az ember, hogy olyan könnyű képeket készíteni és a másik meghökkentő dolog számomra aki azt hiszi hogy olyan könnyű gyorsan lehet ezzel a fotózással végezni, na ezek amik ki szoktak akasztani. "De hát csak egy kép, mit bíbelődsz már rajta olyan sokat" mondat is ki tudja az embert ábrándítani hiszen aki ezzel foglalkozok az tudja mennyi munka és idő van ebbe az egészbe. 


Szóval most szeretnék Veletek megosztani, pár olyan tippet, amit én is mindig alkalmazok a fotók elkészítésénél és ami nekem is bevált. Remélem tudtok majd belőle hasznosítani jó pár dolgot.
  • Először is határozd meg a cikked témáját, majd válasz ki a terméket vagy az adott dolgot amit fotózni szeretnél: Nagyon fontosnak tartom, hogy ezt a pontot mindig tartsátok szem előtt ha szeretnétek fotózni, hiszen jó felkészültség nélkül kevés a siker. Ha ezt a tippet beépíted a fotózásodba akkor bizonyára még időt is spórolsz meg ezzel. 
  • Keress egy olyan helyet ami alkalmas a fotózásra: Szintén nagyon fontos, hogy egy olyan helyet válasszunk ki, ami nem túl napos és nem túl árnyékos, mert ezek rontanak a kép minőségén. 
  • Keress a fotózáshoz kellékeket: Szerintem egy jó képen a fotózni kívánt tárgy összhangban van a többi kellékkel, ezért is fontos, hogy megfelelő stílusban és színben válasszunk kellékeket, ami passzol a témámhoz is. Ne halmozzunk fel mindent egy képre, mert az nem mutat jól, nem emeli ki a lényeget. 
  • Termékek elhelyezése: Törekedjünk arra, hogy a termékek is harmonizáljanak egymással, színileg, formailag. 
  • Készülék: Természetesen most itt hadba lehet szállni azzal, hogy ne készítsünk telefonnal képeket, de én még mindig amellett vagyok, hogy ha egy telefonnak magas pixel száma van és valóban jó fotót készít miért ne lehetne vele fotózni?
    Tény, hogy a fényképezőgép több funkciót tud nekünk felajánlani, de természetesen drágább is, így ha nincs lehetőségünk először géppel fotózni, a telefon is jó lesz, csak figyeljünk a pixelszámra. 
  • Tárgyak bemérése: Fontos, hogy ne az legyen hogy egyből csak "kattintunk és már kész is a kép", hanem nézzünk bele többször a kamera kijelzőjére, ellenőrizzük a távolságokat, igazítsuk el ha esetleg valami nem jó és természetesen mérjük be a kép széleit is. 
  • Fókusz/egyéb beállítások: Fontos, hogy fókuszban legyenek azok a dolgok, amikre nagyobb hangsúlyt fektetünk majd a bejegyzésünkben. A beállítások funkcióra is érdemes figyelni, hiszen itt is olyan dolgokat tehetünk meg a ami a képünk előnyét fogja szolgálni.
  • Legyen időnk fotózni: Ne kapkodjunk mert annak semmi értelme nincs, szánjunk rá időt, inkább többet, hiszen így lesz meg a szép végeredmény, ami nem lesz homályos a kézbemozdulások miatt.
  • Csináljunk több képet is: Fontos, hogy ne csak 1-2 képet készítsünk, hiszen ezek közül nem biztos, hogy jó bármelyik is, inkább legyen több, aztán lehet belőle válogatni. 
  • Válasszuk ki a legjobban sikerült képet, majd szerkesszük meg: A szerkesztésre több weboldal és alkalmazás is a segítségünkre van. 

Remélem tudtam ezzel a cikkel segíteni Nektek és Ti is nagyobb hangsúlyt fektettek majd a képekre!
Ha bármi kérdésetek van, megtalálhattok a blog felső részén található ikonokra kattintva!

Ma olvashattok a blogomról egy ajánlót majd később egy interjút is a Lendület Magazinon, ne hagyjátok ki!

Köszönöm, hogy ma is itt voltatok velem és olvastatok, ha tetszett a cikk, akkor iratkozzatok fel a blogra.

Szeretettel
Reni

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook